vrijdag 14 maart 2008

Personal Branding bij VNU?


Ik kreeg vandaag een filmpje van VNUMedia te zien. Een ‘viral’-campagne gericht op het aantrekken van nieuwe salesmensen. Creatieve film, aanhakend op het charisma van Barack Obama. Of beter gezegd zijn boodschap ‘Yes We Can’, door cynici ook wel de 'Bob de Bouwer’ boodschap genoemd. Maar terug naar de boodschap van VNU, de pay-off van het film is 'Sell Yourself'. Dat is toch een van de basis beginselen van ‘personal branding’. Je eigen persoon als uitgangspunt nemen. Wees nu maar jezelf in ‘sales’, dat is de beste manier om het bedrijf waar je voor werkt te verkopen. De boodschap in het filmpje had wat mij betreft nog wel een stap verder mogen gaan: Be Yourself. Authenticiteit is toch ook een Obama 'ding'. Dat wordt het nog meer 'personal branding'. Ik ga nog eens navragen of voor deze film hrm en marketing hebben samengewerkt...

1 opmerking:

Charissa zei

Ik ben het niet eens met jou twijfel of de gemaakte keuze wel zo slecht is. Als iemand niet wil ontwikkelen lukt dat inderdaad niet. De keuze is echter niet zuiver wanneer er een prijskaart gehangen wordt aan de ontwikkelingswens. Natuurlijk hebben medewerkers (en met name consultants) een eigen verantwoordelijkheid in de ontwikkeling, maar de consequenties van een te lage declarabiliteit kunnen ver doorwerken en dus een belemmerende factor zijn. Wel eens dus met je opmerking dat de bal nu ligt waar hij hoort te liggen....

Een reactie posten