zaterdag 1 maart 2008

Het Merk Mens


Mooi boek over hoe consumenten de macht grijpen. Sterkste deel van het boek is het uiteenrafelen van de drijfveren die de eerste twee decennia van deze eeuw gaan sturen. Ik heb over dit boek een recensie geschreven voor www.managementboek.nl.
Wat is wel een gemiste kans vind van het Het Merk Mens, is dat het vrijwel geheel vanuit het 'out-side in' gedachte is geschreven en niet ook vanuit de 'inside out'. Blijft daarmee erg op het spoor zitten hoe een 'Merk' moet inspelen op de externe drijfveren. Had gehoopt/verwacht dat de naam 'mens' in het boek ook gebruikt zou worden als 'medewerker'. Die maken toch nog steeds het 'merk'. Logische stap is dan om naar die 'drijfveren' te kijken en na te gaan hoe die drijveren invloed hebben om de organisatie zelf.

De recensie dat ik over dit boek geschreven heb, staat op managementboek.nl:
http://www.managementboek.nl/recensie/9789077442128/406

2 opmerkingen:

Anonymous zei

Ha Hugo, ziet er leuk uit, dat boek. Begrijp nog niet helemaal wat je bedoeld de intern kant en de drijfveren en zo. Althans, niet als ik dit zo lees...:)

Marc

Hugo-Jan Ruts zei

@ Marc. Een dezer dagen zet ik mijn schema (dat je kent) hier op de site. Dat schema is ook mooi te combineren met de drijfveren van Van Dyck. Ik kom er op terug....

Een reactie posten